2012. január 10., kedd

ZABFELFÚJT

Ezt a receptet már megosztottam a régebbi diétás magazinomba is, itt az ideje ide is felrakni.
Hozzávalók:
  • 2 bögre zabpehely
  • 4 bögre tej
  • 1 citrom reszelt héja
  • kiskanál fahéj
  • 1 marék mazsola
  • 20 g margarin
  • 5-10 ml folyékony édesítő (pl. Cologran- Lidlből)
  • 3-4 tojás (bögrétől függ, ha kisebb, 3, ha nagy 4)
Egy nagy jénai tálba beleöntöm a zabpelyhet, és ráöntöm a tejet, majd berakom 10-15 percre a mikróba. Közben előkészítem a többi hozzávalót. A mikróból kivéve belekeverem a margarint, a fahéjat az édesítőt, a mazsolát és a citromhéjat. (Akinek van vanília rúdja, az kaparja ki a magját és még a mikrós résznél adja hozzá!!!!!)
Langyosra hűtöm. Ekkor megy bele a tojások sárgája. Közben előmelegítem a sütőt. Vagy egy tepsit, vagy egy nagy jénai tálat kivajazok és zabpehelyliszttel vagy grahamliszttel megszórom. A tojások fehérjéjét csipet sóval kemény habbá verem, óvatosan a masszába forgatom. Ezután az egészet beleöntöm a sütőedénybe. 50 perc alatt készre sütöm 150°C-os gőzös sütőben.
Én langyosan vagy hidegen szeretem a legjobban. Lehet variálni, ez egy alaprecept. Lehet simán így enni, lehet a mikrós résznél pudingport tenni hozzá. A tálaláskor lehet diétás lekvárral nyakon önteni, vagy esetleg édesítős pudinggal. Fantáziátokra bízom!:)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése